Listing 1 - 10 of 680 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Stories bring up what gets lost in the confusion of teaching. These stories are crucial for professional ac-tion in the classroom. Didactics in Pieces shows how working on and with stories can create units of meaning so that the uncer-tainty of teaching is used as an occasion for reflection. Didactics in Pieces shows how didactic knowledge can be developed from narrative texts. Didactics in Pieces is therefore mainly concerned with the how and less with the why of didactic teaching. In this sense, Didaktik in Stu¨cken is an inductive teaching of didactics and a toolbox for working with narrative texts.
Teaching --- methods. --- Educational sciences.
Choose an application
Hoe word je een succesvolle leraar? Handboek voor leraren is een toegankelijk naslagwerk, gebaseerd op de generieke kennisbasis die elke startende leraar moet kennen. Het biedt veel praktisch gereedschap en is een inspiratie voor actuele afstudeerthema's. Daarmee slaat deze uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas.
Choose an application
2-2979-7
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Educational sciences --- 450.9 --- Opvoedend onderwijs --- Schoolcultuur --- Schoolwerkplan
Choose an application
#KVHB:Pedagogie --- #GSDBP --- pedagogiek --- Educational sciences --- theoretische pedagogiek
Choose an application
Multilinguales est une revue de la Faculté des Lettres et des Langues (FLL) de l'Université Abderrahmane Mira – Bejaia (Algérie). Sa langue de rédaction est le français, mais elle est ouverte à la réflexion sur toutes les langues. Elle ambitionne de contribuer aux investigations scientifiques dans des disciplines telles que la linguistique, la sociolinguistique, l’ethnolinguistique, la psycholinguistique, les différentes théories littéraires, les sciences pédagogiques et didactiques, l’interprétariat, la traductologie, le traitement automatique des langues, etc. Multilinguales publie des numéros thématiques et, exceptionnellement, des numéros varia et des numéros spéciaux.
surveys --- literature --- educational sciences --- linguistics --- corpus approaches --- digital humanities
Choose an application
educational sciences --- curriculum --- teacher education --- educational policy --- education --- didactics
Choose an application
Taalmaatjes is een ouderbegeleidingsprogramma voor logopedisten. De logopedist gaat samen met ouders op een laagdrempelige manier aan de slag om de communicatie en taal van het kind te stimuleren. Dit kan zowel individueel als in groep. De oudercursus biedt de logopedist handvaten om ouders van kleuters met spraak- en taalproblemen te begeleiden. Taalmaatjes nodigt ouders uit om als maatje in alledaagse thuissituaties een rijker en bewuster taalaanbod te bieden. Het programma geeft ouders tips en adviezen om de taal op maat van hun kleuter en zo optimaal mogelijk uit te breiden. Het pakket Taalmaatjes bestaat uit materiaal voor het begeleiden van de oudercursus in vier sessies (achtereenvolgens of afzonderlijk aan te bieden). - De uitgewerkte digitale diavoorstellingen vormen de rode draad. Ze zijn voorzien van kleurrijke, herkenbare fotos met oefenmomenten. Veel fotos illustreren hoe ouders als maatje van hun kleuter spraak en taal kunnen uitbreiden. - Beknopte handleiding (papieren versie) als achtergrond of voor wie liever niet met laptop en beamer aan de slag gaat. - Zes werkboekjes voor ouders met fotos, samenvattingen, reminders en toepassingen Taalmaatjes is inzetbaar in verschillende logopedische settings (CAR, privépraktijk, BO, thuisbegeleiding, enz.). Het is niet noodzakelijk om extra vorming te volgen om als logopedist de oudercursus te geven.
logopedie --- spraakproblemen --- taalproblemen --- therapiematerialen --- kleuters --- testotheek --- Educational sciences
Choose an application
This collection presents the state of the art on English-medium instruction (EMI) / Integrating content and language (ICL) in Italian higher education, drawing attention to different critical aspects of the teaching/learning experience and highlighting the perspectives of various educational stakeholders regarding the effectiveness of tertiary study in a foreign language. The chapters draw on a range of methodologies, from multimodal participant observation, to action research, to video-stimulated recall (VSR), to questionnaires and interviews, in examining language policies and practices across various educational settings. Overall, the volume suggests that internationalisation succeeds best when the form of lessons (language) and the content of lessons (disciplinary concepts) are constructively aligned in curriculum planning and delivery. This integration process requires the strategic support of educators to guarantee the quality of learning in multilingual education.
Language and languages. --- Multilingualism. --- Education, Higher. --- Educational sciences.
Choose an application
Les Cahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs ont pour ambition de confronter les travaux menés sur les pays où les systèmes d'éducation ont une profondeur historique certaine, et sur ceux où ils n'ont été introduits que plus récemment. Ils se donnent aussi pour objectifs de décloisonner les disciplines et de favoriser un échange entre diverses approches, afin de renouveler les perspectives méthodologiques et théoriques sur les questions relatives à l'éducation, à la construction, à la transmission et aux usages sociaux et politiques des savoirs.
Education --- Research --- Periodicals. --- Recherche --- Périodiques --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- History of education --- Educational sciences --- education --- history of education --- educational sciences --- Research. --- Educational research
Choose an application
This edited book is a comprehensive resource for understanding the history as well as the current status of educational practices in Singapore. It is a one-stop reference guide to education and educational issues/concerns here. There are three sections: Part 1 provides a sectorial overview of how education has been organized in this country such as preschool, special needs, primary and secondary, and adult education divisions. In Part 2, contributors critically delve into issues and policies that are pertinent to understanding education here such as underachievement, leadership, language education, assessment, and meritocracy to question what Part 1 might have taken for granted. Part 3 contains the largest number of contributors because it offers a scholarly examination into specific subject histories. This section stands out because of the comparative rarity of its subject matter (history of Physical Education, Art, Music, Geography Education, etc.) in Singapore. .
Sociology of education --- History of education and educational sciences --- Teaching --- Educational sciences --- History --- vergelijkende pedagogiek --- onderwijspolitiek --- geschiedenis --- onderwijs --- onderwijsonderzoek --- Education and state --- Education --- Educació --- Política educativa --- Singapur
Listing 1 - 10 of 680 | << page >> |
Sort by
|